📞😡

Vilken dag! 
Idag har jag suttit större delen av tiden i telefonen.
 
Men först vaknade vi vid hĂ€rliga 7- tack Matilda! Åkte till simningen- allt gick bra, hon Ă€lskade det som vanligt och fick dyka under hela lektionen...
eller assĂ„, fick dpappa huvudet nĂ€r alla andra gjorde det. Hon var inte under vattnet i 30 min😉.
Äkte direkt dÀrifrÄn och sa hej till mitt gamla jobb och kom sen hem och pÄbörjade alla samtal. 
 
Första var till baby kingdom dĂ€r vi köpte en sĂ„dan dĂ€r sĂ€ng till Matilda som Ă€r bredvid din sĂ€ng och som man kan fĂ€lla ihop lĂ€tt. Vi köpte den för mindre Ă€n 1 Ă„r sedan och Ă€ven om den sla fĂ€llas ihop lĂ€tt sĂ„ tycker jag att det Ă€r lite vĂ€l lĂ€tt nĂ€r den fĂ€lls ihop sĂ„ fort jag lĂ€gger ner Matilda i den 😆😉. 
 
 
SÄ nÄgra gÄnger nÀr jag lagt ner henne fÀlls en sida ner. Hon trillar inte, men den viks ihop lite och sjÀlvklart sÄ vaknar hon. 
Den Àr inte vÀrldens vackraste, men en vÀldigt smart ide mÄste jag sÀga nÀr man vill ha sin lilla bredvid sig. 
Iaf ringde dem och frĂ„gade om de ville att jag skulle komma in med den? 1 timme och 5 olika röster senare sĂ„ vet jag fortfarande inte vad som hĂ€nder😆. Visst Ă€lskar man sĂ„dana samtal!!?😊 de sa att de ringer mig imorgon med mer info, jo men tack för den bortkastade timmen som aldrig 
kommer Äter! 
 
Det andra samtalet gick till stÀllet dÀr vi köpte Matildas matta ifrÄn. Kommer ni ihÄg bilden frÄn babyexpo som jag lade upp med pÄ en matta? iaf vi köpte den dÀr pÄ plats och de skulle leverera senast fredag. Fredag kom- ingen matta. SÄ jag ringde igÄr och frÄgade varpÄ de sa att ingen var hÀr nÀr de ringde pÄ, vilket Àr bullshit dÄ vi sÄg till att nÄgon var hemma under dagen. Ingen ringde pÄ. DÄ sa företaget att chauffören ibland gör sÄ sÄ att fe fÄr betala dubbelt för en extra utkörning. 
Och hÀr nu gjorde Nicholas nÄgot korkat, men jag förstÄr han med. Han sa till dem att det Àr ok att de lÀmnar den hÀr utan underskrift. Annars mÄste chauffören alltid ha signatur pÄ att man mottagit godset. 
Det har hÀnt sÄÄ mÄnga gÄnger att vi inte varit hemma/de har kört fel/de skitit i att komma (olika företag och olika produkter) och dÄ lÀmnar de en lapp som sÀger att vi mÄste hÀmta upp varan som Àr ute in the middle of nowhere! 
Iaf, sÄ den skulle bli levererad idag,tisdag, pÄ morgonen oavsett om nÄgon var hemma eller inte. Men ingen matta. Ringde företaget som sa att chaffören sa att han levererat den. 
SÄ nu försöker de fÄ honom att visa vart han lÀmnade den, för det hÀnder allt för ofta att de lÀmna varorna fel med, och vart det fel sÄ kör de ut den igen, var det rÀtt, jaaa dÄ fÄr vi se vad som hÀnder. 
Min första tanke Àr ju att chauffören tog den sjÀlv! Varför inte liksom?! Behövde ju ingen signatur. Men jag hoppas hoppas att detta Àr en Àrlig man/kvinna som bara kört den fel! VÀntar Ànnu pÄ ett samtal frÄn dem sen fÄr vi se. 
 
SĂ„Ă„ trĂ„kigt att sitta i telefon! Usch och fy! Finns mkt roligare saker att göra hĂ€r i livet😊. 
 
En bra sak Àr att jag gÄtt ner Ànnu mer i vikt!! jay!! 63,3 nu! de har 5 kolumner pÄ gymmet. Poor, fair, good, excellent och en till efter det Kommer bara inte ihÄg vad. Jag började pÄ 24,3% bodyfat (tror jag det var) vilket för mig Älder+vikt lÄg i kolumn fair. Nu Àr jag i kolumn excellent  med 19,2% bodyfat! Wiho!! Och vad som Àr Ànnu bÀttre, jag har bara Àtit skrÀp! Det Àr min diet de! 
Jag började Ă€ta nyttigt och Ă„t morötter, nötter och selleri till snacks typ och jag tappade vĂ€l 200g sisĂ„dĂ€r. De senaste tvĂ„ veckorna har jag inte gjort annat Ă€n Ă€tit pizza, sĂ„ser, pasta och njutit och tappat mer Ă€n aldrig förr! 😄 visst jag vrĂ€ker inte direkt i mig, men Ă€ndĂ„! Senaste veckan tappade jag precis över 2kg. Det mĂ„ste vara Matilda som börjat krypa som gjort det möjligt😉. Springa efter henne hela tiden😊. 
 
Farsdag Ă€r i början pĂ„ september sĂ„ det Ă€r ganska sĂ„ lĂ„ngt dit. Men jag hittade dessa för bara $2!!! MĂ„ste bara ha dem!! De Ă€r ju smĂ„ sĂ„ jag kan ju lĂ€tt gömma dem i soptunnan dĂ€r de hör hemma!! HAHAHA!!  Faaaan vad fula!!!!😂😂😂😂kanske SKA köpa dem Ă€ndĂ„ som skĂ€mt och de vad Nicholas sĂ€ger?! 😂😂
 
over and out! Hörs mer imorgon med uppdatering om mattan😉
 
(ps, hoppas ingen tar illa vid sig om ni nu har sÄdana kallingar.... Men phahahah!!!)
 
Anna
2014-06-03 @ 17:43:53

Shit, hoppas verkligen mattan kommer fram!
Grattis till vikten!
Tycker du ska köpa de vidriga kallingarna och om nĂ„gon har dom SKÄMS!

Svar: Haha! De Àr ju skitsnygga ju!! Baaahahaha!!
fridaskarke.blogg.se




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fridaskarke.blogg.se

Bara en liten dagbok över min vardag

RSS 2.0