Jenny

Träffade ju Jenny idag, och lilla Nora.
måste säga att jag var skitnervös! Jag har alltid hatat att träffa nya människor på tumanhand. I grupp har det varit mer ok för då är det flera och jag kan blända in lite, men bara jag och en till?! Näää alldeles för blyg för det😉.
det är något inte många vet om mig- att jag är blyg 😊. "Självsäkra Frida skarke (Rossi;) kan och vågar allt". Nädå, blyg är jag allt med visar det gärna inte. Men vågar mycket det gör jag! Annars hade jag aldrig mött upp Jenny idag. 
 
supertrevligt tjej! vi hade/har mycket gemensamt . Ibland när hon pratade om saker så kändes det som att hon pratade om mig. Så kul!! 😊 och vad skönt det var att prata svenska med!! 
Hon är född i göteborg men har bott mestadels av sitt liv i Västerås. pendlade en del till Sthlm och tyckte inte om Västerås dialekten så hon försökte efterapa stockholmska, vilket det låter som! Och nu är den fast. 
Hon har bott här (5 min från mig) i 9 år. Det är kul att höra hur hennes svenska glider iväg lite. Blir en del engelska ord. Men det förstår jag!!! Tom jag använder vissa engelska ord. Vissa låter helt enkelt bättre/funkar bättre. 
 
Nog om det nu. Ska träffa henne snart igen. Kommer bli kul!  
 
imorgon åker jag till shoal bay igen i 5 dagar och som vanligt när jag är där så kan jag inte uppdatera. (Vi måste skaffa fast internet där!!) men kommer köra bildbomb och uppdatering när jag kommer hem igen! 
jag får önska er en trevlig helg!! 😘
 
Anna
2014-06-06 @ 12:25:32

Du är ju bara för rolig! Glad nationaldag och ha det trevligt på shol bay!

Svar: Glad nationaldag!Hoppas du hade det trevligt!
fridaskarke.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fridaskarke.blogg.se

Bara en liten dagbok över min vardag

RSS 2.0