Man flu

JodĂ„, jag har fortfarande man fluđŸ˜©. 
6 dagar och jag mÄr fortfarande skit!! Eller pÄ morgonen och kvÀllen. Jag funkar bra under dagen- tack gode Gud! 
igĂ„r Ă„kte jag till lĂ€karen. Kan bara inte med att ta alvedon lĂ€ngre sĂ„ hon tog en titt i min hals och jag har halsfluss/influensa och hon skrev ut penecelin- ÄNTLIGEN!!! Wiho, Ă€ntligen lite bra tabletter! 😊
om nĂ„gra dagar ska jag vara pĂ„ fötterna igen. UngefĂ€r samtidigt som elefanten som parkerat sitt feta arsle pĂ„ mitt bröst bestĂ€mmer sig för att vandra vidare😉. Matilda har fortfarande lite rinning nĂ€sa men mĂ„r annars vĂ€ldigt bra!
 
lite snabb genomgÄng vad som hÀnt sen jag varit tyst
 
Matilda lekte för första gĂ„ngen med sin nalle vi gav henne i julklapp. Den har bara suttit pĂ„ hyllan men jag tog ner den till henne och hon lekte och lekte. Hon tycks tycka om den😊
Kramade och pussade nallen😊
Jag Ă„kte och köpte glasen som jag pratade om. SĂ„Ă„Ă„ fina😊. $40 frĂ„n $150! Vilket kap!!!
Vi Ät middag med Jenny/Norah och Nicholas. jennys man Erin jobbade Àn och kunde inte komma. Har inte trÀffat han Àn, men han lÄter som en riktigt trevlig kille av vad Jenny Pratar om honom. 
Blev grekisk tapas till förrĂ€tt och pizza och gnocchi till huvudrĂ€tt😊
Midsommar nalkades och jag vill sÄ gÀrna hÄlla i mina traditioner sÄ jag gav mig pÄ att göra en liten midsommarstÄng. 
pĂ„ dagen hade jag nĂ„gra mammor och bebisar över pĂ„ lekstund och kaffe. det var ett bord dukat med godsaker och midsommarstĂ„ngen. den enda som visste vad de va och uppmĂ€rksammade den var sĂ„klart Jenny😉. Hon tog med kanelbullar sĂ„ det blev en liten fin midsommar. 
 
Vi var och handlade barnsĂ€kerhetsgrejer pĂ„ Bunnings, Nicholas favorit butik😊.  Matilda Ă€r nu inne i "knapp" stadiet och tycker att sterion/radion Ă€r otroligt kul! on/Off knappen lyser rött-blĂ„tt, rött-blĂ„tt, rööötttt---bllĂ„Ă„tt, ja ni förstĂ„r nog?! Av och pĂ„ heeela tiden, det gör mig galen!! 😆 det blev nĂ„gra grindar som hindrar henne frĂ„n att komma Ă„t knapparna
Vi tvÀttade Àntligen vÄr bil! 
Den lustigaste mÀnniskan pÄ lÀÀÀÀnge! Detta Àr parkering pÄ baksidan av min doktor. Det finns 6 parkeringsplatser och dÀr sitter "denna" pÄ en stol och lÀser tidningen. Mitt i ingenstans. Det Àr inte sÄ att hon bor hÀr, detta Àr som sagt dÀr dr Àr och inga andra hus. Hon var inte nÄgon dr sjÀlv. Hon satt i mitten av inget och lÀste som tidning!? Det finns en framsida som Àr otroligt mysigare, men nÀÀh hÀr sitter hon pÄ parkeringen mellan tvÄ platser och ser inte ens upp nÀr vi kommer. Var kommer hon ifrÄn? Vart ska hon? WEIRD!!!! 
LektrÀffen vi hade.
pÄ midsommarafton bjöd vi över Sam och Bobby. Vi hade grillat med potatis, en liknande grÀddfil (inte alls lika god dock) och grÀslök. 
förrĂ€tt var knĂ€ckebröd, ost, sill i senapsĂ„s och Kalles kaviar😊. EfterrĂ€tt blev kanelbullar som var över frĂ„n tidigare under dagen. 
hade velat göra en jordgubbstĂ„rta men hann inte😔... men kanelbullarna var goda😊
Sen avslutade jag dagen med att tala om för Bobby och Sam om vĂ„ra traditioner, om hur vi dansar runt midsommarstĂ„ngen, hur vi binder kransar, om maten och hur killarna dĂ€r hemma klĂ€r sig dagen till Ă€ra😂😂
 
detta Äret blev det en liten midsommar. nÀsta Är blir den större med kransar och tÄrta. DÄ Àr Matilda Àldre och förstÄr mer. 
Älskar vĂ„ra traditioner😊
 
idag blir det till att köra till ett köpcenter och försöka hitta vita leggings till Matilda och bara strosa runt lite. 
hoppas ni hade en bra midsommar och att ni inte Ă€r allt för bakis😉. 
Ha en bra dag alla 😘
Anna
2014-06-23 @ 20:58:09

Åh vad mysigt!
JĂ€tte fina glas!

Svar: Visst Ă€r dem!!😊
fridaskarke.blogg.se




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fridaskarke.blogg.se

Bara en liten dagbok över min vardag

RSS 2.0