Råd

Vi var relativt nyinflyttade grannar. 
De är i Nicholas ålder 31 +- 2,3 år. Jag har träffat mannen några gånger då vi parkerat bilen, 2 av deras 3 barn men mamman har jag aldrig sett. 
De båda barnen är 3 och 4år gammal. 
Iaf de har nu fått ett till barn, den 3e, sen en månad tillbaka. Mannen jobbar relativt mycket och mamman är hemma med sina 3. 
Ung varanan dag hör jag mamman skrika på sina barn. 
Jag har aldrig hört någon skrika så någonsin, hon väcker mig vissa dagar. Hon skriker och säger hur olydiga de varit, att de måste hjälpa till osv. Asså PINSAMT högt, nästan så att hon satt bredvid mig. En gång skrek hon "whhaaaaat doooo uuu want?! im juuuust tryyyying tooo haaaave a shhhoooowerrrr!! Yoooouuuu are being soooo naughty! WHAT DO U WANT?!" typ I 20 min UTAN att överdriva!! Och hon lät så djurisk:/...:(
Och NEJ jag dömmer inte! Jag har ju inte den blekaste vad som händer där inne! 
MEN jag känner att jag vill hjälpa till. det låter bara som att hon skulle behöva en pause... och även barnen! Kan ju inte vara kul för dem att se sin mamma vara så trött och stressad?! 
 
jag har en massa leksaker här. Vi har en stor tv och Disney filmer. Jag skulle lätt som en plätt kunna ha dem över på en timme eller två och låta mamman ta hand om sin lille eller kanske sova eller ta ett bad?! 
barnen är ju så pass stora att de kan gå och fixa själva. Så det skulle inte vara för jobbigt för mig alls! 
Ge den en kaka och se på frozen, eller kanske rita en fin teckning till sin mamma?!
De som känner mig vet ju hur mkt jag tycker om att pyssla och att jag har lådor av papper och alla sorters pennor och klistermärken. 
 
Men hur gör man? Gör man något!? Är det "mind your own business"? knackar jag bara på deras dörr lite random "hej jag har aldrig hört dig skrika, någonsin, men vill du att jag tar dina barn lite då och då"? Eller "hej jag HAR hört dig skrika, jag kan ta dina barn en timme utan problem"? 
 
Vad skulle ni ha gjort? Jag vet att många inte vill komentera här, men skriv på FB vad ni hade gjort! 😊
Anna
2014-06-03 @ 18:15:21

Usch vad jobbigt! Vet inte vad du ska göra. Väldigt svår situation. Men vad snäll du är som vill hjälpa.

Svar: Jag vet!! Vore så enkelt om de ville knacka på!!😆
fridaskarke.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fridaskarke.blogg.se

Bara en liten dagbok över min vardag

RSS 2.0