Torsdag i bilder

matilda får nu nya tänder.
Så utöver de vanliga sovproblemet är det nu tänder-sömnlös-ont-kanintesova-problemet med😉. De är de 4 översta som tränger igenom. matilda är som vanligt otroligt snäll och söt liten tjej, hon skriker sälla- förutom vid läggdags, och tänderna är inget undantag! Hon skriker eller klagar inte, MEN de håller henne vaken! 
Inatt vaknade hon vid sköna 23.30-02.30 för att sen sova lite till 04.30 då de va leka i sängen igen. Lekdags för henne är *peta mamma i näsan & *kamma mammas hår. 
Peta i näsan går ut på att stoppa upp tummen så långt hon kan tills hon känner min hjärna och sen vicka lite. 
Kamma mammas hår går ut på att med våld försöka kamma ut tovorn jag inte har, men KAN ha. 
Sen också är det ju otroligt tråkigt att sova bredvid mamma, så det ska klättras över ansiktet. 
inatt somnade Matilda snällt över min panna med sina 10kg. Tack Matilda! 😂😉
 
detta i sin tur ledde till att hon var extra trött idag (läggdags under dagen sågverksområdet på bilder över;) så vi hade mkt på schemat. det var Rhymes som
Vanligt följt av en ny sak vi testade på idag GymbaROO.
Middag var kålpudding, lite väl karameliserad😉men väldigt god! Förstår inte varför jag inte tyckte om det som barn? Supergott! Anna- du skulle gilla de med, exakt samma ingredienser som kåldolmarna jag gör fast enklare! 
Matilda älskade det med! 
Älskar att tvätta kläder när de 5 strumpor jag tvättade saknar som partner. Seriöst!! Köpte nya strumpor till Matilda för 1 månad sen, 12 par och hon har kvar 1 par!! De anästa då?! flyger de iväg?!😂
här är bilder från GymbaROO. Så det är som hela-havet-stormar skulle jag vilja säga. En MASSA skoj för de små att göra och leka med. Det hela går ut på att lära de små motorik m.m. Utöver de "fria leken" så är det en klass på 20 min där man sjunger men gör enkla övningar med barnen så som sträcka ut benen och armarna, rulla runt, "gå" skottskärra(?!) och så vidare. 
det var helt ok, men det gick så snabbt allt! När Matilda, som älskar att ta sin tid och titta på andra människor, väl fattat vad som händer så byter vi övning.
Får se om jag går tillbaka. 
 
Det et var en sjukt otrevlig tjej där idag. matilda sitter på golvet medan jag knyter skorna. Matilda får tag i ett löv som hon är påväg att stoppa i munnen. Jag stoppar henne och skrattar men tjejen går förbi och säger "no wonder she's so chubby" - men vem säger så? Var nära att kontra och säga att jag iaf inte har en ful bäbis!! (kines-stOr panna, en näsa som rann)... Anyways sa inget, men Anglie som jag var med (ni mins bilderna på Matildas vän som jag lade upp, där han drar i hennes hår?! Hans mamma) hon blev helt galen!!😂 
"Who the fuck say stuff like that" - hon sa inget till henne men har nu 5 timmar senare skrivit typ 5 ggr att hon önskade att hon sa något. Hon blev riktigt upprörd!!😂
 
jag är  van vid det. Alla säger de. Jag brukade ta illa vid mig, men inte längre. Matilda kommer tappa allt ju mer hon rör på sig och jag tycker hon är supersöt 😊
Klättrar uppför
Här sitter vi och gör några övningar
Sen åkte vi förbi pappas jobb och tvättade bilen, pumpade däcken,  kollade oljan och tankade.... Och självklart lekte vi lite med.
Matilda somnade så gott mitt under dagen, i min famn😉, men två av sina bästa vänner 
Kom hem till detta, skapat av Matildas två håriga vänner😡...😊
 
detta var min torsdag. Imorgon väntar gym och fika med svensken Jenny😊
 
ha en bra dag och god natt!😘
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fridaskarke.blogg.se

Bara en liten dagbok över min vardag

RSS 2.0