Shoal bay

(dessa bilder hamnade ju helt fel😉, ska vara efter de andra i slutet, iaf hĂ€r Ă€r jag ute pĂ„ bryggan i shoal bay)
 
 
(Stranden vid vÄrt hus)
 
Tillbaka hemma igen efter en lugn och skön helg i Shoal Bay. 
Älskar det dĂ€r uppe! Luften, lugnet ,mĂ€nniskorna allt! 
Matilda Ă€lskar det med. Hon sover alltid sĂ„ bra och Ă€r vĂ€ldigt sĂ€llan ledsen. Inte för att hon Ă€r ledsen hĂ€r pĂ„ hemmaplan mkt, men det Ă€r nĂ„got sĂ€rskilt lugn över henne😊. MĂ„ste kanske flytta dit😉.
 
PÄ hemvÀgen var det en stor olycka pÄ vÀgen. En motorcykel som tappade kontrollen och lastbilen bakom bromsade sÄ hastigt att den veks dubbelt. En annan lastbil körde in i lastbilen följt av 4 personbilar. 
Vi satt i kö ett bra tag men en ska jag mÀrkt pÄ sista tiden Àr hur kÀnslig jag Àr! 
Jag hade ALDRIG kunnat berÀtta om denna olycka om jag inte visste att ingen dog. 4 personer blev förda till sjukhuset, ganska allvarligt skadade men inte livshotade. De uppdaterade oss via radio vilket var skönt! 
 
Men en alltid nu mera nĂ€r jag hör, ser en olycka, liten som stor, gĂ„r mitt hjĂ€rta i tur! Är det för att jag börjar bli Ă€ldre? För att jag Ă€r mamma? 
 
Blir Àven vÀldigt dÄlig till mods nÀr jag hör om djur som blir skadade. Oskyldiga smÄ djur! 
 
jag lÀste pÄ FB för inte allt för lÀnge sedan att i april i Är sÄ trÀder lagen om "förbjud mot sex med djur". What the fuck!?!?? I Är? 2014! Jag visste inte ens att det var lagligt att ha sex med djur tills jag lÀste debatten/inlÀgget. nÄgra aktivister hade tydligen sökt upp nÄgra "mÀnniskor" som har just sex med djur. En av de vÀrre fallen var en kvinna i 40 Ärs Äldern som filmade hennes man ha sex med valpar!!! Va fan Àr det för fel pÄ vissa mÀnniskor?! Och detta i Sverige! 
 
Bara den lagen nu har gjort att jag tror att April kommer bli en bra mĂ„nad😊! 
 
Mycket trÄkiga saker hag tagit upp nu, men det Àr tyvÀrr det som cirkulerat i mitt huvud ikvÀll. 
 
En vĂ€ldigt rolig sak Ă€r att Matilda blir hela 6 mĂ„n imorgon. SEX mĂ„nader!! Tiden bara flyger ivĂ€g! Hon hĂ„ller sig uppe med hjĂ€lp av möbler, hon rullar som aldrig förr, hon har tĂ€nder... KĂ€nns som igĂ„r hon lĂ„g i min mage och hade hicka😊. 
 
Jag vet att det nu har gÄtt och blivit en trend att fylla Är 2 gÄnger om Äret. Varje hel och halv, vilket jag tycker Àr sjukt!! Dock funderar jag pÄ om kanske inte första 6 mÄnaderna Àr lite kul ÀndÄ? TÀnkte kanske bara köpa en liten present, eller en fin ram- ta en bild pÄ henne imorgon som 6mÄn gammal och stÀlla den pÄ hennes hylla. 
vill inte göra en för stor sak av det hela, men lite kul Ă€r det nog 😊...? Eller Ă€r jag bara löjlig😄?
 
nu följer lite bilder frÄn helgen som var. LÀgger upp nÄgra imorgon med, allt för mÄnga!
PĂ„vĂ€g till Shoal bay. Älskar denna vy!
 
högt uppe bland molnen
 
VÄrt fina Shoal Bay. Detta Àr vÄr strand, ca 200 m frÄn vÄrt hus. Sen 10 min gÄngvÀg, Ät tvÄ olika hÄll, kommer du till tvÄ andra superfina strÀnder.
 
Byn
Framme. GÄr ett varv i trÀdgÄrden för att se hur vÄra frukttrÀd mÄr.
Matilda med sina tvĂ„ smĂ„ tĂ€nder😊
 
 
Fler bilder kommer imorgon. God morgon pĂ„ er, hoppas ni fĂ„r en fin dag. Nu, god natt för mig! 😘
 
Anna
2014-04-01 @ 12:22:57

Det ser ju inte ut som vinter...
Dit fÄr ni ta mig nÀr jag kommer över!!!

Svar: FĂ„r vi absolut!😊
fridaskarke.blogg.se




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fridaskarke.blogg.se

Bara en liten dagbok över min vardag

RSS 2.0